måndag 18 juni 2012

Pizzabullar

Bakat massor av pizzabullar som jag fryst in idag.
En påse får hänga med till Hällevik i helgen.

Cornelia älskar dem, idag tryckte hon i sig 3 st!
Jag har nog tryckt i mig 8 st med kall mjölk till.

För övrigt så har hon börjat äta riktigt bra, 
har ju tidigare bara petat i maten.
Hon börjar få sådär goa, tjocka lår som en unge ska ha.
30 stycken

5 dl lättmjölk
50 g jäst
3 msk flytande margarin
1 tsk salt
1 ägg, uppvispat
12-13 dl vetemjöl
2 paket bacon
1 dl ketchup
3 dl riven ost
1 ägg, uppvispat
2 msk oregano 

Värm mjölken till 37 grader.
Rör ut jästen i mjölken.
Tillsätt det flytande margarinet, 
salt, ägg och vetemjöl.
Arbeta samman till en smidig deg.
Låt jäsa 30 min.

Skär baconet i små bitar.
Stek och låt rinna av på papper.

Dela degen i två delar.
Kavla ut och bred ketchup på.
Fördela baconet och osten.
Rulla ihop till en rulle och skär i 16 bitar.
Lägg i pappersformar och låt jäsa 15 min till.

Pensla med ägg och strö över oregano.
Grädda mitt i ugnen 9-10 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar