lördag 4 augusti 2012

Vår nya uteplats

Så här såg det ut när Tony & Andreas började.
Det var en stensättning som var rektangulär och 
mycket mindre än den slutliga resultatet.
Jag kom på att jag ville ha trädäck istället 
för det är ju så mycket skönare att gå på.
Sen kom jag på att det skulle vara vågigt.
Att det skulle följa tomten och stenpartierna som 
kommer upp i gräset.
Voila! Med hjälp av Matte fick Tony till det vågiga 
riktigt bra trots att de höll på att de upp ett antal gånger.

När vi kom till valet av utemöbler var det svårt att hitta 
något som både är snyggt och bekvämt.
Men till slut blev de dessa från danska Dacore
Grå plastrotting.
 Bordet fick Tony snickra ihop och jag målade.
Som inspiration hade jag inte helt otippat
ett matbord från Tine K.
Stolarna är grymt sköna och har ställbar rygg.
 Dessa lyktor hittade jag när vi var och
hälsade på Nettan & Andreas i Hällevik.
 En loungehörna där vi har kvällssol
till sent på kvällen.
 Mina olivträd som jag verkligen lyckats med 
och jag som inte har gröna fingrar!
Tips! Vattna massor på sommarhalvåret.
Jag vattnar dem varje dag.
Sen duschar jag av dem en gång i veckan.
En söt liten lykta vi fått från bästa grannarna.
 De runda brickborden heter Ikea Ps Sandskär.
Lyktorna kommer från Indiska och står annars i vårt sovrum.
 Buddha från Lagerhaus och kudde från Day Home.
Sen byggde Tony en spaljé där mina Klematis växer.
Haha Klematis, låter som en könssjukdom.

1 kommentar:

  1. Jättefint!

    Hej!

    Jag jobbar som inredningsstylist och gör bland annat inredningsreportage. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig.

    johanna@johannapilfalk.se

    Mvh Johanna

    SvaraRadera