måndag 29 oktober 2012

Helgen som gått

Gick ju lika fort som alla lediga helger gör. Denna var en riktigt fullspäckad.

I fredags jobbade jag till 18 och sen hämtade jag upp Cornelias farbror Andreas.
Han hade lovat att hänga med oss för Tony skulle ut med laget i Nässjö.
Jag stod vid spisen och Andreas badade och underhöll Cornelia.
Tror definitivt att Andreas är en favorit för Cornelia har lärt sig att säga Andreas och frågade efter honom flera gånger i helgen.

Det blev klyftpotatis, fläskkotlett, brynt smör och bea.
Sen åt vi ostkaka med keso och jordgubbssylt. Gudars så gott det är!
Ni vet väl att ostkaka med keso är ett bra mellanmål?

Sen somnade jag i soffan vid 21 så stackars Andreas fick hänga med tv:n.
 I lördags hade vi besök av David, Louise & Inez och
Martin, Sofia & Livia på dagen. Blev fika och tjat. 
Troligen mycket tjat då jag missade att ta kort på de härliga barnen.

På kvällen kom Zeljko & Madde och det blev hamburgare och repris på Svenska Hollywoodfruar.
Okej Gunilla är ingen favorit men hur sjutton kan de andra vara så elaka mot henne? 
Då syftar jag på Isabel och Margareta.
Att spela upp den låten framför alla och i TV är för sjutton vuxenmobbning. Fy!!!
 Härlig höstbukett!
I söndags blev det bad på Rosenlundsbadet med Andreas, Elin & Pontus.
De små hade riktigt roligt. Cornelia blir ju crazy i vattnet. Hon körde flera dyk under vattnet utan att bli ledsen. Hon har inte ärvt detta av mig för jag är en badkruka!

Efter badet blev det Ikea, köttbullar och glass. 
Jag och Elin sprang maraton genom varuhuset och slängde ner saker i våra kassar. 
Så nu har jag har bunkrat upp med ljus för hösten. 

Vi fick byta vår fåtölj Storsele från Ikea 
för när Tony satte sig i den i lördags så gick den ena rottingribban av.
Tjejen på reklammationsavdelningen sa att det inte var en 
reklammation egentligen men fick gå för denna gång.
Nehe då kan man alltså inte sitta i fåtöljen. Bra att veta! Det kanske ska ingå en varninglapp med fåtöljen. "Endast prydnad, sitt ej i den!"
Nu är jag inte jättesugen på att behålla den utan köpa originalet istället, Monet från Sika Design.

Kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar